Sådan minimerer du tømmermændene efter årets firmajulefrokost

Top 10: Sådan minimerer du tømmermændene efter Årets Største Fest: firmajulefrokost.

drunk-santa-3744594

Lad os være ærlige, der findes ingen hokus-pokusmetode til hvordan du helt undgår tømmermænd efter en våd aften til julefrokosten. Hverken kaktuspiller, bananer og deslige kan fuldstændigt forhindre kroppen i at straffe dig for dine natlige udskejelser.

Men nu er det jo kun jul én gang om året, og så skal der også være plads til at give den en over nakken til firmajulefrokosten.

De almindelige fysiologiske tømmermænd som er kendetegnet ved ondt i hovedet, kvalme og, i svære tilfælde, opkast kan imidlertid minimeres så dagen derpå bliver til at overleve.

Dine tømmermænd forårsages af flere ting: Du er dehydreret, du har lavt blodsukker, mangel på søvn, forgiftning af kroppen af Metanol (træsprit) mm, og tobaksrøg.

Her følger SuperEvents 10 gode råd til færre tømmermænd efter julefrokosten:
(PS: Rådene virker også til tømmermænd efter andre fester 😉 )

  1. Drik masser af vand! Det er stærkt tilrådeligt at drikke vand samtidig med du drikker alkohol, et glas vand pr. genstand. Men de fleste glemmer det som aftenen skrider frem, så sørg i det mindste for at drikke rigeligt med vand inden du tager til fest, og så længe som du kan overskue det til selve festen.

 

  1. Undgå røg! Selvom vi lever i et forholdsvist rygerfjendtligt land, så er der stadig rigtig mange der ryger når de drikker. Hvis du kan, så lad være. Det forværrer dine tømmermænd meget. Ellers hold det til et absolut minimum.

 

  1. Køb kvalitets alkohol! Du får hvad du betaler for, og de billigere alkoholmærker indeholder flere affaldsstoffer, der giver flere tømmermænd.

 

  1. Køb en jomfru! Sidst på natten er du sikkert allerede så bedugget, at du i virkeligheden ikke har behov for en ekstra drink med alkohol. Bestil en drink uden alkohol, så du har noget at skåle med.

 

  1. Tag vitaminer! Det hjælper på tømmermændene hvis du tager vitaminpiller inden du begynder at drikke. Tag f. eks. B12, B6, og C-vitamin.

 

  1. Hold dig til én type alkohol! Ja, vi medgiver at det kan være svært når musikken spiller, men du vil opleve at du får færre tømmermænd hvis du ikke blander øl, sprut og vin. Ved at blande får kroppen flere forskellige stoffer den skal nedbryde og det giver dig tømmermænd.

 

  1. Drik lyse typer alkohol! I de mørke alkoholtyper såsom cognac og whisky er der væsentligt flere stoffer som kroppen skal nedbryde. Så hold dig til vodka, gin osv.

 

  1. Hovedpinepiller dagen efter! Det er oplagt at tage en hovedpinepille når tømmermændene er allerværst, men lad det ikke blive en glidebane. Tag kun piller når du er allermest ramt dagen derpå. Tag piller med Paracetamol, der er de mest skånsomme for maven.

 

  1. Sov! Det lyder banalt, men sørg for at sove til middag. Selvom du måske har sovet meget om natten, så bliver kroppen ikke udhvilet af en alkoholpåvirket søvn; den skal bruge energi på at nedbryde alle de stoffer du har udsat den for. Sov nogle timer når alkoholen er forbrændt.

 

  1. Banan-vodka-smoothie. Den bedste løsning er nu en banan-vodka-smoothie. Bananen får hjernen til at danne humørstoffet serotonin, mens det lille skvæt vodka nedsætter mængden af tømmermænds-fremkaldende stoffer.

 

 

Ønsker du hjælp til at etablerer tømmermændende kan du jo passende bestille billetter til årets julefrokost

 

Post Tagged with ,

by

Related Posts

  • Post Image
  • Post Image
  • Post Image

Social Icons